سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقدی بر نوشته کیهان

برادر عزیز جناب آقای شریعتمداری 

نوشته شما در دفاع ازفرزند یادگار امام  بسیار بجا وشایسته بود و بیش از هر چیز  نشان دهنده مواضع اصولی  شما و همکارانتان در آن روزنامه محترم .من هم معتقدم حفظ حرمت خاندان امام راحل بر همه واجب است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز به این امر توجه داشته  و رییس جمهور عزیز نیز روابطی صمیمانه با نوه امام عظیم الشان دارند و این درسی برای همه ماست.

 یکی از مشکلات امروز جامعه مامتاسفانه فدا شدن حق وحقیقت بخاطرتعصبات شدید گروهی وحزبی است که الحمدلله شما  ثابت کردید از آن مبرایید وبا وجود داشتن گرایش حزبی و گروهی  از کنار این مساله نگذشتید ومثل بعضی ها  آنرا توجیه هم نکردید . امابه نظر من  در این نوشته از یک جهت  از دایره انصاف خارج  شدیدچرا که فقط به یک طرف قصه پرداختید و طرف دیگر را رها کردید چرا که  اگر بخواهیم با دیده انصاف به قضیه نگاه کنیم علاوه بر مذمت و سرزنش کسانی که بجای نقد سازنده زبان توهین و هتک را انتخاب کردند که البته کار بسیار ناشایست و قبیحی مرتکب شدند  باید کمی هم راجع به  طرف دیگر قضیه (یعنی خود حاج حسن آقا )هم   تذکری می دادید که نمی دانم  به چه جهت این کار را نکردید که به عقیده من نقطه مهم  اینجاست و تا دیر نشده دلسوزان امام  و انقلاب باید فکری کنند.معتقدم  همانگونه که با خیال راحت رفتار اهانت کنندگان را نقد کردید  باید کمی هم در باره رفتار ایشان  در جایگاه مسوول موسسه تنظیم ونشر آثار امام و مسوول آستان مقدس آن بزرگوار می نوشتید.     

همانگونه که حضرت امام متعلق به همه مردم  همه گروه ها  همه جناح هابود و هیچ گاه از جناح و حزب و گروه خاصی جانبداری نکرد بعد از او آستان مقدسش هم  متعلق به همه مردم است متاسفانه در سالهای اخیر حاج حسن آقا در مقام  تولیت آستان و مسوول موسسه تنظیم ونشر آثار امام به گونه ای برخورد کرده که ذهنیت طرفداری او از گروه خاصی که اتفاقا بعضی از سران أن حزب و گروه از اقوام ایشانند به ذهن می رسد .  

دفاع او از راه و خط امام هم در همین ظرف گرایش حزبی وخطی صورت می پذیرد .  دفاع از آرمانها و خط امام عزیز نه فقط وظیفه ایشان که وظیفه همه ماست البته واضح است که ایشان در مقام مسوول موسسه تنظیم ونشر آثار امام و تولیت آستان امام  طبیعتا باید حساسیت بیشتری داشته باشد اما نباید به گونه ای برخورد کند  که تصور شود هر گاه منافع   حزب مشارکت در معرض خطر قرار گرفته  ایشان به یاد راه و خط امام می افتد.در دفاع از خط امام به گونه ای گزینشی عمل کرده است که طرفداری بی حد و اندازه او از حزب مشارکت برای همه روشن و واضح است.

  شما(آقای شریعتمداری) که به ایشان دسترسی دارید خوب بود از ایشان سوال می کردید که  در دوران اصلاحات  که این همه اهانت و فحاشی به امام و افکار ایشان شد وامام و آرمانهایش را بعضی از همین مدعیان اصلاحات  با وقاحت تمام می خواستند به موزه تاریخ  بسپارند حاج حسن آقا  کجا بودند و چه کار کردند؟

طی 10 سال گذشته روزنامه ها و افراد و گروههای مدعی اصلاحات بارها به شخص حضرت امام(ره) اهانت کرده و بسیاری از مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی که یادگار واقعی امام راحل(ره) است را با وقاحت مورد حمله قرار داده بودند ولی  نه ایشان و نه هیچیک از مدعیان امروزی نه فقط کمترین اعتراضی نکردند، بلکه به دلایلی از کنار آن گذشتند.

انقلاب اسلامی ( نتیجه  یک عمر مجاهدتهای پیر جماران ) را به استبداد قجری تشبیه نمودند و   با قلم های مسمومشان نوشتند: «پس از گذشت 20سال، عدم کارایی حکومت دینی بر همگان آشکار شده است»! و یا «خمینی به دروغ شاه را آلت بیگانگان معرفی کرده بود»! ویا  «امام خمینی و نواب صفوی خشونت گرا بودند»! و یا «ولایت فقیه (تفکر حکومتی امام عزیز)همان جوهره فاشیزم و همان حکومت سلطنتی است» آنگاه که  به قوانین اسلام حمله ور شدند و نوشتند:  «قوانین اسلامی متعلق به 14قرن پیش بوده و جوابگوی مشکلات جوامع کنونی نیست»؟! و آنگاه که تفکر شیعه را موجب انحطاط مملکت و مانعی بر سر راه دموکراسی دانستند و آنگاه که فرهنگ شهادت طلبی را باعث ترویج خشونت معرفی کردند!  و دهها نمونه دیگر از اینگونه اهانت های وقیحانه که قلم از نوشتن دوباره و زبان از تکرار آن شرم دارد.

آیا این نوشته ها  منطبق با افکار و آرمانهای بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی بود  وهیچ تعارضی با خط امام عزیز نداشت .

براستی  جناب حاج سید حسن آقا و مسوولین  موسسه نشر آثار امام  چرا در برابر آنهمه اهانت به امام(ره)، اسلام، انقلاب و حتی پیامبر خدا(ص) و ائمه هدی(ع) در دوران هشت ساله اصلاحات ساکت بودند؟... آیا افکار امام و راه و خط آن بزرگوار صد در صد در جامعه  ودر بین مسوولین پیاده می شد که  تذکری داده نشد و اعتراضی صورت نگرفت و امروز یکباره  انقلاب در خطر خروج از راه ومسیر امام قرار گرفت.به نظر می رسد خط امام در نظر بعضی فقط خط اصلاحات مشارکتی است و انقلاب در یک گروه خاصی خلاصه می شود.

اگر در آن 8 ساله اصلاحات ایشان یک دفاع نیم بند از امام و خط امام کرده بودند امروز ما اینگونه در علاقمندی و دلسوزی ایشان نسبت به خط امام دچار شک و تردید نمی شدیم هر چند که آنچه که ایشان در این برهه از زمان گفتند حرف حقی است که باید به آن توجه ودقت شود .

قطعا کسی که آستان مقدس حضرت امام را رهبری می کند باید آنقدر درایت و پختگی وفهم سیاسی داشته باشد که هیچ یک از گروهها  نتوانند ازاین  جایگاه خطیر او سوء استفاده کرده و حرف خود را از زبان او به جامعه  منتقل کنند.